Mini grupy 3-5 uczniów, bardziej praktyczne, komunikatywne podejście do nauczania, brak sztywnego programu nauczania na rzecz dynamicznych lekcji, brak klasówek i nieustannego oceniania, atmosfera kreatywności poprzez unikanie stresu na lekcjach, kursy bez podręczników.
Kurs przygotowujący uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego
1 raz w tygodniu po 90 minut.
Grupy do 5 uczniów.
Zajęcia po g. 17:00 w SkyBlue przy ul. Kobiałka 41
Uczniów ósmej klasy w pierwszej kolejności zapraszamy do nas do zrobienia przykładowego testu egzaminacyjnego co jest informacją na jakim etapie jest uczeń na początku roku. Taki egzamin odbywa się przed przypisaniem do grupy.
W przeciwieństwie do pozostałych naszych kursów, które skupiają się na interakcji między uczniami i między uczniami i nauczycielem oraz komunikacji mówionej, kurs do egzaminu 8-klasisty ogranicza do minimum speaking a koncentruje się na:
- rozumieniu ze słuchu - przerabiamy i omawiamy sporo arkuszy egzaminacyjnych
- rozumienie tekstu czytanego - przerabiamy i omawiamy sporo arkuszy egzaminacyjnych.
- samodzielna wypowiedź pisemna - ważny element dający sporo punków na egzaminie, a często uczniowie tego się najbardziej boją chociaż zdobycie 7-8 punktów za pisanie nie jest aż tak trudne. Więc tutaj zachęcam szczególnie uczniów do podjęcia się tej części i do zarezerwowania odpowiedniej ilości czasu. Wypowiedzi pisemne ćwiczymy głownie w arkuszach egzaminacyjnych.
- zwroty i reakcje językowe - Tutaj ćwiczymy typowe zwroty i reakcje, które mogą pojawić się na egzaminie.
- gramatyka - tym razem do egzaminu musimy poćwiczyć gramatykę taką uzupełnianą na kartkach a nie podczas mówienia. Omawiam czasy i gramatykę najbardziej potrzebną do egzaminu. Tutaj też ćwiczymy czasowniki nieregularne i czasy potrzebne do wypowiedzi pisemnej.
Ponadto:
- dzięki rozwiazywaniu arkuszy egzaminacyjnych dzieci oswajają się z formułą egzaminu i typami zadań,
- udzielamy wskazówek jaką strategię obrać przy rozwiazywaniu egzaminu: jak zaznaczać błędy, czego nie robić, wskazówki aby nie zostawiać niezrobionych zadań, tylko zrobić zadania po kolei i oznaczyć sobie jakoś, że chce wrócić do tego jak starczy mi czasu. Pod koniec w stresie można potem zapomnieć wrócić do zdania i stracić punkty. Podajemy wskazówki aby zawsze przed zaznaczeniem odpowiedzi popatrzyć na numerek zaznaczanej odpowiedzi a nie na zasadzie kolejnej wolnej kratki - wtedy na egzaminie wszystko może się uczniowi przesunąć o jeden numerek (zdażają się się takie przypadki).
- Inne wskazówki to rozplanowanie sobie czasu i odpowiednio wcześnie zacząć robi zadanie pisemne. zdarza się, że uczniowie za mało czasu zostawiają sobie na część samodzielnej wypowiedzi pisemnej co skutkuje mniejszą liczbą punktów lub w ogóle nie napisaniem nic.
- Naszym uczniom podajemy wskazówki jak uważać podczas części słuchanej ponieważ często w nagraniach chcą niejako wprowadzić uczniów w błąd używając słów z karty odpowiedzi lub omawiając temat który widnieje również na arkuszu ale odpowiedzią właściwą jest np. zaprzeczenie tego lub omawianie przez mówiących właściwej odpowiedzi dopiero później a uczeń musi wyłapać moment kiedy pada poprawna odpowiedź.
- nagrania zwrotów - z tematyki egzaminu - z lekcji do odsłuchiwania i nauki między naszymi kolejnymi lekcjami
- część zadań/arkuszy uczniowie uzupełniają sami w domu i potem wspólnie omawiamy błędy na lekcji.
Po egzaminie zapraszamy do kontynuacji lekcji na kursie mówienia po angielsku
Szkoła Języka Angielskiego SkyBlue to skandynawska metoda nauczania, szkoła mówienia po angielsku; bez podręczników, bez gramatyki testowej, bez egzaminów, za to w grupach 3-5 uczniów i z autorskimi lekcjami. Bo dodatkowe lekcje angielskiego mają uczyć komunikowania i odbierania informacji w języku angielskim zarówno przedszkolaki, starsze dzieci, młodzież jak i dorosłych. Lekcje ze SkyBlue rozbudzają pozytywne nastawienie do języka angielskiego, otwierają niezestresowany umysł na komunikację mówioną i są całkowitym przeciwieństwem testowo-egzaminacyjnego drylu. Niestresująca atmosfera na lekcjach angielskiego to chłonne umysły naszych uczniów.
Skandynawska metoda nauczania dzieci od lat 4, młodzieży i dorosłych:
- nauka w mini grupach 3-5 uczniów gwarancją komfortu pracy i efektywnej nauki naturalnego mówionego angielskiego,
- otwartość nauczyciela na wszelkie pytania ze strony uczniów,
- bardziej praktyczne, komunikatywne podejście do nauczania języka angielskiego,
- zachęcanie ucznia do języka angielskiego poprzez otwartość, tworzenie atmosfery kreatywności, zamiast stresu i poczucia przytłoczenia materiałem,
- brak klasówek, nieustannego oceniania i porównywania uczniów,
- realizowanie mniejszego zakresu materiału, ale za to z większym akcentem na systematyczne utrwalanie materiału,
- lekcje są często realizowane nie w ławkach, a grając w gry językowe na dywananie,
- brak sztywnego, bezwzględnie realizowanego programu nauczania na rzecz bardziej dynamicznego reagowania na bieżące tempo pracy uczniów,
- brak testowo-egzaminacyjnego drylu. Utrwalanie materiału poprzez komunikację: atrakcyjne gry , odgrywanie scenek, materiały wizualne,
- niestersująca atmosfera na lekcjach to bardziej chłonne umysły naszych kursatów,
- wysoka organizacja pracy, uporządkowane lekcje i nakreślone kierunki rozwoju,
- komfortowe warunki do nauki w przestronnej, dobrze oświetlonej i przyjaznej do nauki sali lekcyjnej,
- zaufanie rodziców do pracy nauczyciela.
- wykorzystujemy mnóstwo materiałów graficznych, historyjek, kart obrazkowych i gier językowych urozmaicając każdą lekcję,
Czy wiesz że…
„Speking with SkyBlue” rozwija umiejętność mówienia w kontekście, uczy zwrotów i odpowiednich reakcji językowych. Każąc uczyć się swojemu dziecku listy dziesiątków pojedynczych słówek bez kontekstu, bez wizualizacji, bez użycia ich w praktyce i bez zwrotu, w którym te słówka występują szkodzisz swojemu dziecku.
SkyBlue szkołą z kursami bez podręczników:
- Zrezygnowaliśmy z podręczników na rzecz mówienia po angielsku, czyli praktycznej komunikacji uczniów z nauczycielem i uczniów między sobą.
- Mimo braku podręczników nasze lekcje dla uczniów szkół podstawowych realizowane są w kontakcie ze szkolnym programem nauczania tyle, że praktycznie.
- Dzieci mają już dość podręczników i nie dokładamy kolejnego.
- Brak podręcznika zwalnia nas z narzuconych tematów z książki, czyniąc naukę angielskiego ciekawszą i bardziej dynamiczną.
.